igforum.bio / arbeitsbuch-zum-marketing-springerlink - 142984
C
%Begin Arbeitsbuch zum Marketing  SpringerLink Skip to main content Advertisement Search Go to cart Search Book © 1985 
 <h1> Arbeitsbuch zum Marketing </h1> 
 <h2>Authors </h2> Heribert Meffert Heribert Meffert View author publications You can also search for this author in PubMed &nbsp; Google Scholar 274 Accesses 12 Citations 
 <h2>Sections</h2> Table of contents About this book Keywords Bibliographic Information 
 <h2>Buying options</h2> eBook USD&nbsp;54.99 Price excludes VAT (USA) ISBN: 978-3-663-14836-4 Instant PDF download Readable on all devices Own it forever Exclusive offer for individuals only Tax calculation will be finalised during checkout Buy eBook Softcover Book USD&nbsp;69.99 Price excludes VAT (USA) ISBN: 978-3-409-69083-6 Dispatched in 3 to 5 business days Exclusive offer for individuals only Free shipping worldwide<br>Shipping restrictions may apply, check to see if you are impacted. Tax calculation will be finalised during checkout Buy Softcover Book Learn about institutional subscriptions This is a preview of subscription content, access via your institution.
%Begin Arbeitsbuch zum Marketing SpringerLink Skip to main content Advertisement Search Go to cart Search Book © 1985

Arbeitsbuch zum Marketing

Authors

Heribert Meffert Heribert Meffert View author publications You can also search for this author in PubMed   Google Scholar 274 Accesses 12 Citations

Sections

Table of contents About this book Keywords Bibliographic Information

Buying options

eBook USD 54.99 Price excludes VAT (USA) ISBN: 978-3-663-14836-4 Instant PDF download Readable on all devices Own it forever Exclusive offer for individuals only Tax calculation will be finalised during checkout Buy eBook Softcover Book USD 69.99 Price excludes VAT (USA) ISBN: 978-3-409-69083-6 Dispatched in 3 to 5 business days Exclusive offer for individuals only Free shipping worldwide
Shipping restrictions may apply, check to see if you are impacted. Tax calculation will be finalised during checkout Buy Softcover Book Learn about institutional subscriptions This is a preview of subscription content, access via your institution.
thumb_up Like (37)
comment Reply (3)
share Share
visibility 605 views
thumb_up 37 likes
comment 3 replies
L
Liam Wilson 2 minutes ago

Table of contents 11 chapters

Search

Front Matter

Pages I-X PDF

Marketi...

K
Kevin Wang 4 minutes ago
• Es trägt zur problemorientierten Vertiefung und Kontrolle des Wissensstandes auf dem Gebiet des...
Z
<h2>Table of contents  11 chapters </h2> Search 
 <h3>Front Matter</h3> Pages I-X PDF 
 <h3> Marketingkonzeption und Marketingentscheidung </h3> Heribert Meffert Pages 1-38 
 <h3> Marktforschung </h3> Heribert Meffert Pages 39-66 
 <h3> Prognosemethoden </h3> Heribert Meffert Pages 67-88 
 <h3> Preispolitik — Grundlagen </h3> Heribert Meffert Pages 89-111 
 <h3> Preispolitik — Monopol </h3> Heribert Meffert Pages 112-143 
 <h3> Preispolitik — Polypol und Oligopol </h3> Heribert Meffert Pages 144-175 
 <h3> Produkt- und Sortimentspolitik </h3> Heribert Meffert Pages 176-208 
 <h3> Distributionspolitik </h3> Heribert Meffert Pages 209-228 
 <h3> Kommunikationspolitik </h3> Heribert Meffert Pages 229-268 
 <h3> Marketingmix </h3> Heribert Meffert Pages 269-300 
 <h3> Musterklausuren mit Lösungen </h3> Heribert Meffert Pages 301-408 
 <h3>Back Matter</h3> Pages 409-410 PDF Back to top 
 <h2>About this book</h2> Das ,,Arbeitsbuch zum Marketing" ist als Ergänzung zu dem Lehrbuch "Marketing -Einführung in die Absatzpolitik" konzipiert. Es enthält Übungsaufgaben und kleine Fallstudien, anband derer dem Studie­ renden das nötige Problembewußtsein und die Lösung absatzwirtschaftlicher Fragestellungen vermittelt werden soll. • Es regt zu einer aktiven Auseinandersetzung mit absatzwirtschaftlichen Problemen an und ermöglicht eine problemorientierte Erarbeitung dieses Stoff gebietes.

Table of contents 11 chapters

Search

Front Matter

Pages I-X PDF

Marketingkonzeption und Marketingentscheidung

Heribert Meffert Pages 1-38

Marktforschung

Heribert Meffert Pages 39-66

Prognosemethoden

Heribert Meffert Pages 67-88

Preispolitik — Grundlagen

Heribert Meffert Pages 89-111

Preispolitik — Monopol

Heribert Meffert Pages 112-143

Preispolitik — Polypol und Oligopol

Heribert Meffert Pages 144-175

Produkt- und Sortimentspolitik

Heribert Meffert Pages 176-208

Distributionspolitik

Heribert Meffert Pages 209-228

Kommunikationspolitik

Heribert Meffert Pages 229-268

Marketingmix

Heribert Meffert Pages 269-300

Musterklausuren mit Lösungen

Heribert Meffert Pages 301-408

Back Matter

Pages 409-410 PDF Back to top

About this book

Das ,,Arbeitsbuch zum Marketing" ist als Ergänzung zu dem Lehrbuch "Marketing -Einführung in die Absatzpolitik" konzipiert. Es enthält Übungsaufgaben und kleine Fallstudien, anband derer dem Studie­ renden das nötige Problembewußtsein und die Lösung absatzwirtschaftlicher Fragestellungen vermittelt werden soll. • Es regt zu einer aktiven Auseinandersetzung mit absatzwirtschaftlichen Problemen an und ermöglicht eine problemorientierte Erarbeitung dieses Stoff gebietes.
thumb_up Like (49)
comment Reply (0)
thumb_up 49 likes
R
• Es trägt zur problemorientierten Vertiefung und Kontrolle des Wissensstandes auf dem Gebiet des Marketing bei. • Es vermittelt die Fähigkeit, das erworbene Marketingwissen auf praxisrelevante Fragestellungen umzusetzen. Dementsprechend haben die Aufgaben weniger den Charakter reiner Wissensfragen.
• Es trägt zur problemorientierten Vertiefung und Kontrolle des Wissensstandes auf dem Gebiet des Marketing bei. • Es vermittelt die Fähigkeit, das erworbene Marketingwissen auf praxisrelevante Fragestellungen umzusetzen. Dementsprechend haben die Aufgaben weniger den Charakter reiner Wissensfragen.
thumb_up Like (47)
comment Reply (2)
thumb_up 47 likes
comment 2 replies
E
Ella Rodriguez 4 minutes ago
Vielmehr sind sie so angelegt, daß ihre Beantwortung selbständiges Mitdenken und tieferes Eindring...
M
Madison Singh 7 minutes ago
Anjede Auf­ gabe bzw. Fallstudie schließt sich eine ausführliche Musterlösung an....
W
Vielmehr sind sie so angelegt, daß ihre Beantwortung selbständiges Mitdenken und tieferes Eindringen in absatzwirtschaft­ liche Probleme sowie eine auf die jeweilige Aufgabenstellung bezogene Anwendung des Gelernten erfor­ dert. Den Praxisbezug stellen hierbei vor allem die Fallstudien und empirische Beispiele dar.
Vielmehr sind sie so angelegt, daß ihre Beantwortung selbständiges Mitdenken und tieferes Eindringen in absatzwirtschaft­ liche Probleme sowie eine auf die jeweilige Aufgabenstellung bezogene Anwendung des Gelernten erfor­ dert. Den Praxisbezug stellen hierbei vor allem die Fallstudien und empirische Beispiele dar.
thumb_up Like (38)
comment Reply (2)
thumb_up 38 likes
comment 2 replies
W
William Brown 10 minutes ago
Anjede Auf­ gabe bzw. Fallstudie schließt sich eine ausführliche Musterlösung an....
J
James Smith 9 minutes ago
Sie zeigt dem Leser, inwieweit er den im Lehrbuch "Marketing" enthaltenen Wissensstoff beherrscht. D...
M
Anjede Auf­ gabe bzw. Fallstudie schließt sich eine ausführliche Musterlösung an.
Anjede Auf­ gabe bzw. Fallstudie schließt sich eine ausführliche Musterlösung an.
thumb_up Like (7)
comment Reply (3)
thumb_up 7 likes
comment 3 replies
I
Isabella Johnson 7 minutes ago
Sie zeigt dem Leser, inwieweit er den im Lehrbuch "Marketing" enthaltenen Wissensstoff beherrscht. D...
I
Isabella Johnson 1 minutes ago
Tax calculation will be finalised during checkout Buy Softcover Book Learn about institutional subsc...
C
Sie zeigt dem Leser, inwieweit er den im Lehrbuch "Marketing" enthaltenen Wissensstoff beherrscht. Diesem Zweck dient auch der Abdruck ausgewählter Zwischenprüfungsklausuren aus dem Gebiet der Absatzpolitik. Back to top 
 <h2>Keywords</h2> DistributionDistributionspolitikKommunikationKommunikationspolitikMarketingMarketing-KonzeptMarketingmixMarktforschungPreispolitik Back to top 
 <h2>Bibliographic Information</h2> Book Title: Arbeitsbuch zum Marketing Authors  Heribert Meffert DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-663-14836-4 Publisher: Gabler Verlag Wiesbaden eBook Packages: Springer Book Archive Copyright Information: Springer Fachmedien Wiesbaden 1985 Softcover ISBN: 978-3-409-69083-6 eBook ISBN: 978-3-663-14836-4 Edition Number: 3 Number of Pages: X, 410 Number of Illustrations: 2 b/w illustrations Topics: Business and Management Back to top Access via your institution 
 <h2>Buying options</h2> eBook USD&nbsp;54.99 Price excludes VAT (USA) ISBN: 978-3-663-14836-4 Instant PDF download Readable on all devices Own it forever Exclusive offer for individuals only Tax calculation will be finalised during checkout Buy eBook Softcover Book USD&nbsp;69.99 Price excludes VAT (USA) ISBN: 978-3-409-69083-6 Dispatched in 3 to 5 business days Exclusive offer for individuals only Free shipping worldwide<br>Shipping restrictions may apply, check to see if you are impacted.
Sie zeigt dem Leser, inwieweit er den im Lehrbuch "Marketing" enthaltenen Wissensstoff beherrscht. Diesem Zweck dient auch der Abdruck ausgewählter Zwischenprüfungsklausuren aus dem Gebiet der Absatzpolitik. Back to top

Keywords

DistributionDistributionspolitikKommunikationKommunikationspolitikMarketingMarketing-KonzeptMarketingmixMarktforschungPreispolitik Back to top

Bibliographic Information

Book Title: Arbeitsbuch zum Marketing Authors Heribert Meffert DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-663-14836-4 Publisher: Gabler Verlag Wiesbaden eBook Packages: Springer Book Archive Copyright Information: Springer Fachmedien Wiesbaden 1985 Softcover ISBN: 978-3-409-69083-6 eBook ISBN: 978-3-663-14836-4 Edition Number: 3 Number of Pages: X, 410 Number of Illustrations: 2 b/w illustrations Topics: Business and Management Back to top Access via your institution

Buying options

eBook USD 54.99 Price excludes VAT (USA) ISBN: 978-3-663-14836-4 Instant PDF download Readable on all devices Own it forever Exclusive offer for individuals only Tax calculation will be finalised during checkout Buy eBook Softcover Book USD 69.99 Price excludes VAT (USA) ISBN: 978-3-409-69083-6 Dispatched in 3 to 5 business days Exclusive offer for individuals only Free shipping worldwide
Shipping restrictions may apply, check to see if you are impacted.
thumb_up Like (25)
comment Reply (1)
thumb_up 25 likes
comment 1 replies
W
William Brown 13 minutes ago
Tax calculation will be finalised during checkout Buy Softcover Book Learn about institutional subsc...
I
Tax calculation will be finalised during checkout Buy Softcover Book Learn about institutional subscriptions
Tax calculation will be finalised during checkout Buy Softcover Book Learn about institutional subscriptions
thumb_up Like (7)
comment Reply (2)
thumb_up 7 likes
comment 2 replies
I
Isabella Johnson 32 minutes ago
Arbeitsbuch zum Marketing SpringerLink Skip to main content Advertisement Search Go to cart Search ...
E
Elijah Patel 32 minutes ago

Table of contents 11 chapters

Search

Front Matter

Pages I-X PDF

Marketi...

Write a Reply